کد مطلب:231475 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:276

حضرت خضر
20- حسن بن علی بن فضال گوید: از حضرت رضا علیه السلام شنیدم می فرمود: خضر علیه السلام از آب حیاة نوشید و از این رو وی همواره زنده است و نمی میرد تا آنگاه كه در صور دمیده شود.

خضر علیه السلام نزد ما می آید و سلام می كند ما صدای او را می شنویم، و لیكن



[ صفحه 294]



شخصش را مشاهده نمی كنیم، در هر جائی كه مردم یاد خضر را می كنند، وی در آن جا حاضر می گردد.

هر كس از شما كه یادی از خضر كرد بر او سلام كند، خضر همه ساله در عرفات حاضر می شود و همه مناسك را انجام می دهد، خضر در عرفات توقف می كند و به دعای مؤمنین آمین می گوید، و زود است خداوند به وسیله او وحشت و تنهائی را از قائم ما برطرف سازد.

21- حضرت رضا علیه السلام فرمود: هنگامی كه حضرت رسول صلی الله علیه و آله از دنیا رحلت فرمودند، خضر علیه السلام در خانه آن حضرت آمد و دم در توقف كرد، در میان خانه علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام بودند، و بدن مبارك رسول خدا صلی الله علیه و آله را هنوز دفن نكرده بودند.

خضر علیه السلام گفت: رحمت خداوند بر شما باد ای اهل بیت محمد، هر كس طعم مرگ را خواهد چشید، و در روز قیامت پاداش خود را به طور كامل و تمام خواهد دریافت، خداوند هر كس را از این جهان ببرد جانشین برای او می گذارد، و در برابر هر معصیت و ناراحتی پروردگار صبر و شكیبائی عطا می كند، و آنچه از دست رفته است چیز دیگری جای گزین آن می سازد، اكنون بر خداوند توكل كنید و به او اعتماد داشته باشید، اینك برای خود و شما استغفار می كنم.

امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: می دانید این خضر است كه آمده به شما تسلیت می گوید.